DISCOVERY SPORT PROPULSAT DE TEHNOLOGIA INOVATOARE

Desi Discovery Sport este inca un tanar model care incearca sa prinda un „pole-position” in calificarile din Formula Land Rover, vitalitatea si forta sa promit un traseu rapid printre batranii consacrati ai marcii britanice. Aspectul exterior exprimat prin noile seturi de lampi si modele stilizate de jante ne indica dorinta, fireasca varstei sale fragede, de a se face remarcat mai intai vizual. Insa asul din maneca producatorului se gaseste dincolo de liniile moderne ale caroserie. Pentru a-l afla trebuie sa ne indreptam atentia … sub capota. Si mai departe sa intelegem ce inseamna „Ingenium Engine”.



Silentiozitatea a fost mult timp o insusire (foarte) greu de alaturat motoarelor diesel. Pana acum…
Meticulozitatea cu care fiecare componenta a fost tratata, atat la propriu cat si la figurat, aduc in prezent un motor care apartine viitorului.


Conceput si fabricat de grupul Jaguar Land Rover, noul motor Ingenium propune atat pentru marcile proprii dar si pentru marcile concurente noile tendinte in design-ul industriei auto.



Unul dintre obiectivele majore ale producatorului a fost reducerea frecarilor mecanice interne pentru a obtine economisirea combustibilului si reducerea emisiei de noxe. S-au inlocuit clasicii cuzineti ai axului cu came si ai axului balansier cu rulmenti cu bile. Pompa de ulei este controlata acum prin computer asigurand astfel distribuirea optima a uleiului in functie de viteza si de temperatura. Pompa de apa a fost conectata la computer pentru a ajusta cantitatea de lichid folosit in racire in functie de viteza, de temperatura si de conditiile de drum. S-a dispus contrabalansarea vilbrochenului in centrul blocului motor si s-au creat jeturi de racire a pistoanelor, controlate electronic, care se opresc automat atunci cand temperatura pistoanelor scade.


Fixarea de inalta precizie a blocului motor si a axelor balansiere asigura un nivel foarte scazut de vibratii. Detalii cum ar fi izolarea fonica a capacului de baie ulei si ovalizarea cu 0.5 mm a pinionului pompei de injectie contribuie de asemenea la exceptionala silentiozitate a motorului diesel Ingenium.



I se mai spune si noul „TD4”. Chiar daca este considerat, cel putin in arborele genealogic, un descendent al celebrului Freelander, noul Discovery Sport nu imparte practic nimic cu vechiul model. Cum nici conditiile istorice si geografice de atunci si de acum nu au in comun decat marca „Land Rover”. Intre 2001 si 2006 Freelander era echipat cu motorul diesel de 2.0 litri in patru cilindri M47 de la BMW cu variante de 114cp si 134cp. Era o vreme agitata pentru producatorul britanic. In anul 2000 BMW destrama grupul Rover si vindea marca Land Rover catre Ford.


In 2015 motorul diesel Ingenium de 2.0 litri in patru cilindri echipeaza modelul Discovery Sport in variante de 148cp si 178cp. Aflate sub umbrela companiei indiene Tata Motors din 2008, pe un continent vechi dar cu orizonturi noi in acelasi timp, Land Rover si Jaguar scriu impreuna un nou capitol in volumul legendar al marcilor britanice din secolul XX si pana astazi.

Blog
ARTICOLE SIMILARE
Contacteaza LandAtelier