Cum să recunoști defecțiunea mașinii, în funcție de fumul de eșapament?

Atunci când o componentă auto se defectează, mașina îți transmite semnale, care te avertizează, pentru a merge de urgență la un atelier auto. Fumul pe care îl eliberează țeava de eșapament poate fi ușor ignorat, însă culoarea lui și momentul în care apare, îți arată ce defecțiuni necesită remediere.

 

 

Ce indică fumul albastru din țeava de eșapament?

 

Fumul albastru din țeava de eșapament te alertează despre prezența uleiului în cilindrii motorului, cauzat de uzura componentelor grupului cilindru – piston. Acesta poate să apară, atunci când motorul se încălzește și dispare treptat.

 

La mașinile diesel, îți recomandăm să verifici nivelul sau calitatea uleiului de motor, folosind joja de ulei. Prin schimbarea sau înlocuirea completă a uleiului, remediezi rapid problema, fără complicații.

 

Chiar dacă fumul albastru nu indică neapărat o defecțiune gravă, este mai bine să nu îl ignori. Fără o lubrifiere corespunzătoare a componentelor motorului, există riscul să ai nevoie de reparații mult mai costisitoare, putând afecta pompa de ulei sau alte componente auto.

 

La mașinile pe benzină, este necesară verificarea bujiilor, care pot fi acoperite cu un strat de ulei ars. În funcție de gradul de uzură, poate fi nevoie de curățarea sau înlocuirea bujiilor, acestea având o durată de viață de 20.000 – 30.000 de kilometri. 

 

Dacă constați că ai probleme la nivel de pompă ulei Range Rover Sport, răcitor ulei Range Rover, bujii sau uleiul de motor, le poți comanda online din magazinul nostru. Toate produsele pe care le comercializăm sunt originale sau OEM, pentru a respecta standardele înalte JLR.

 

Nu exclude verificarea turbosuflantei, deoarece defectarea ei duce la evacuarea unui fum albastru din țeava de eșapament. 

 

 

Ce ascunde fumul alb din țeava de eșapament?

 

Fumul alb la motoarele diesel este firesc, atunci când motorul este rece. Dacă acesta persistă, după ce mașina se încălzește, poate indica o defecțiune a motorului. De cele mai multe ori, responsabile sunt supraîncălzirea motorului sau alimentarea defectuoasă cu combustibil.

 

Scurgerea lichidului de răcire în cilindru, problemele cu sistemul de injecție sau defectarea duzei, sunt alte cauze ale evacuării fumului alb din țeava de eșapament.

 

Observi fumul alb la accelerare, împreună cu o vibrație a mașinii? Atunci pot fi mai multe probleme la motor, pe care este bine să le remediezi cât mai repede. În cazuri mai grave, poate fi vorba despre o defectare a garniturii de chiulașă sau de fisurarea blocului motor.

 

 

Ce defecțiuni pot fi semnalizate de fumul negru?

 

Fumul negru este văzut mai rar, dar atunci când apare, poate fi un semnal că există impurități în combustibil. Verifică filtrul de aer și schimbă-l, în cazul în care nu funcționează corect sau nu a fost înlocuit la timp.

 

La mașinile pe benzină, fumul negru îți arată o problemă cu raportul de aer/benzină. În această situație, este nevoie să verifici bujiile, pentru a observa dacă este un strat de fum negru pe suprafața lor.

 

Nu în ultimul rând, pot fi probleme cu senzorii de admisie sau cu regulatorul de presiune al benzinei. Pentru oricare dintre aceste situații, există soluții, însă este important să le remediezi la timp, înainte de a se agrava.

Blog
ARTICOLE SIMILARE
Contacteaza LandAtelier