De la lansarea sa în 2006, Range Rover Sport a devenit unul dintre cele mai de succes modele Land Rover. A fost cel mai bun produs și cel mai fiabil produs de companie și au rezistat bine cu trecerea timpului. Odată cu introducerea unui nou stil de caroserie în 2014, aceste modele originale au scăzut la preț, până la punctul în care exemple foarte frumoase sunt disponibile chiar și sub 10.000 EURO.
Ca mașină second hand, un Range Rover Sport 2006-2013 bine întreținut este probabil cel mai fiabil Land Rover pe care îl puteți găsi. Acestea fiind spuse, nu este fără probleme. Întreținerea defectuoasă este întotdeauna o preocupare, iar un procent mare din aceste vehicule au fost închiriate când erau noi. Din experiența noastră, vehiculele închiriate sunt mai puțin probabil să primească îngrijire adecvată decât vehiculele private. Acestea tind să primească ceva mai puțin decât le cere programul de service al producătorului. SUV-urile care depășesc 50.000 de Km cu îngrijire de bază sunt mult mai expuse riscului de defecțiuni majore sau “deces prematur”.
Range Rover Sport vine în două versiuni – standard (cu opțiune de echipare HSE) și supraalimentat (standard de echipare de nivel superior). Fiabilitatea celor două versiuni este aproximativ aceeași, dar costurile de întreținere pentru mașinile supercharged sunt mai mari. Frânele sunt dublu față de prețul standard. Anvelopele (20 inch în majoritatea cazurilor) sunt ceva mai mult. Iar suv-urile supraalimentate consumă mai repede frânele, anvelopele și combustibilul.
Dacă conduceți un camion standard și un camion supraalimentat în mod identic, acestea vor afișa aproximativ același consum de combustibil. SUV-urile 2006-2009 au originalul Jaguar/Land Rover DOHC V8; SUV-urile din 2010 și mai noi au motorul îmbunătățit, cu mult mai multă putere. Exteriorul, instrumentele de bord și interioarele au fost de asemenea modificate după 2010.
Mașinile din 2006-2009 sunt practic identice, la fel ca și modelele 2010-2012.
Mașinile livrate după 2010 și mai noi au un motor mărit cu injecție directă de benzină Bosch. Sistemul GDI a fost problematic în alte linii de mașini (cum ar fi BMW), dar implementarea Land Rover a fost destul de fiabilă. Cel mai mare risc la motor în aceste SUV-uri a fost cauzat de schimbul de ulei. Land Rover a extins intervalele de schimbare a uleiului la aceste vehicule la 10 și apoi la 15 mii de km, necesitând în același timp un ulei sintetic costisitor, marca Land Rover (Castrol rebranduit). Motoarele aveau probleme la depășirea limitelor de schimbare a uleiului, și la înlocuirea cu un ulei de calitate inferioară. În plus, conducerea în oraș ar putea face ca uleiul să se deterioreze înainte de vreme. Toate aceste lucruri duc la defecte costisitoare ale motorului și fac programările la service pentru revizie Range Rover la intervalele recomandate foarte importante.
Modelele Range Rover Sport trebuie întreținute de dealer sau de un service autorizat Land Rover și ar trebui să căutați întotdeauna o mașină cu înregistrări de service. Nu există o modalitate ușoară de a verifica starea serviciului altfel. Accesul la o bujie pentru o evaluare era o muncă de 2 minute pe primul Range Rover. Acum este o sarcină de o oră în plus. Lichidul de transmisie nu poate fi verificat cu o joja pe aceste mașini. Pentru a-l întreține, înlocuiți vasul/filtrul integrat și umpleți cu lichid proaspăt pe dedesubt.
Verificarea compresiei motorului se face prin dezasamblarea primei bujii. Se folosește un compresmetru prin conectarea acestuia la orificiul bujiei. Un al doilea mecanic asistă prin învârtirea vibrochenului. Se învârte de aproximativ 7 ori (rotatii) ale arborelui cotit, ghidați-vă dupa valoarea indicată de manometru. Se procedează la fel pentru toate pistoanele. Printre problemele comune aici se numără și ruperea vibrochenului. De aceea este bine sa fie inspectat cu atenție și, dacă este nevoie, să fie înlocuit cu un vibrochen Range Rover original.
Dacă cumpărați un SUV cu 50k Km pe bord și nu există nicio înregistrare a serviciilor recente de fluide sub mașină, vă sfătuim să le faceți pe toate imediat, doar pentru a fi în siguranță. Range Roverele mai noi necesită ulei sintetic special și vă îndemnăm să urmați recomandarea lor cu privire la ulei și calitate. SUV-urile mai noi au trecut la un interval extins de schimbare a uleiului și este neapărat bine. Vă recomandăm un interval mai conservator de 7.500 de mile ca interval de schimbare a uleiului și ulei sintetic în toți anii de sport. Pentru modelele mai vechi se folosește Mobil 1 0W40. Modelele Range Rover Sport mai noi folosesc uleiul Castrol specific Land Rover.
De asemenea, recomandăm schimbarea uleiului la diferențial față și diferential spate și a uleiului pentru cutia de transfer. Lichidul Land Rover este folosit în toate trei. Vă sugerăm un interval de schimbare de 4 ani sau 60000 de Km.
Dacă vehiculul a fost condus doar în oraș, nu fiți surprinși dacă plăcuțele și discurile de frână sunt uzate la 25.000 de Km. Este normal. Anvelopele sunt adesea uzate și la aproximativ acel kilometraj, deși unele anvelope (de exemplu Michelin) s-au dovedit a fi mai rezistente.
Toate aceste SUV-uri au suspensie pneumatică, care este în general fiabilă. Compresoarele tind să se uzeze aproape de 150.000 de KM și costa puțin peste 1500 de lei, bucata. Amortizoarele pot prezenta scurgeri și acest lucru va uza compresoarele mai repede. Senzorii și supapele sunt în general robuste.
Acordați atenție oricăror martori aprinși în bord.
Alte lucruri de urmărit:
Range Rover Sport a devenit rapid cel mai de succes model Land Rover. Range Rover-ul Full Size (L322) este mai mare, dar și semnificativ mai scump. Iar modelul Sport are avantajul de a fi un design mai nou și ceva mai agil.
Acum observăm multe masini Range Rover Sport în atelierul nostru de service auto cu peste 200.000 de Km pe bord și fără defecțiuni majore. Este nevoie de o întreținere bună pentru a ajunge la acel punct, dar Range Rover-urile de care ne-am îngrijit până la acel kilometraj par să mai aibă multă viață în ele.
Sistemul Terrain Response și-a făcut debutul la aceste modele și oferă o tracțiune impresionantă în off-road și pe drumuri proaste. Nu am observat probleme semnificative de service cu răspunsul la teren; într-adevăr, majoritatea gadgeturilor de pe aceste SUV-uri s-au dovedit a fi fără probleme.