Pompă de ulei defectă: Principalele cauze și simptome

Mașina ta produce un zgomot metalic la accelerare, remarci un consum mai mare de combustibil sau martorul de presiune a uleiului se aprinde în bord? Ei bine, toate acestea indică posibile probleme cu pompa de ulei.

 

Motorul are nevoie de o lubrifiere permanentă cu ulei, pentru a preveni uzura componentelor și coroziunea. Aceasta se realizează prin sistemul de ungere, în a cărei componență se regăsește, printre altele, pompa de ulei.

 

 

Semnele unei pompe de ulei defecte

 

Există mai multe semne, care indică o defecțiune a pompei de ulei la mașinile diesel, respectiv:

 

  • Scăderea presiunii uleiului de motor, semnalizată prin aprinderea martorului din bord.
  • Creșterea presiunii uleiului, situație în care vei avea dificultăți de pornire.
  • Un consum mai mare al uleiului de motor. 

 

Semnele de defectare a pompei de ulei, pe care le vei observa la mașinile pe benzină, includ următoarele:

  • Creșterea temperaturii de funcționare a motorului;
  • Zgomote neobișnuite ale motorului;
  • Reducerea presiunii uleiului.

 

Auzi bătăi de sub capota mașinii? Atunci poți suspecta tot o problemă cu pompa de ulei. Bătăile apar din cauza lipsei de lubrifiere a tacheților hidraulici, care în mod normal funcționează silențios.

 

 

Cauze ce duc la defectarea pompei de ulei

 

Se vorbește des despre importanța schimbării uleiului de motor la timp, dar și despre calitatea acestuia. Folosirea unui ulei nepotrivit sau de o calitate scăzută, afectează lubrifierea motorului.

 

Totodată, îți recomandăm ca atunci când schimbi uleiul de motor, să nu ignori filtrele de ulei. Dacă sunt îmbâcsite, ele suprasolicită pompa de ulei, ducând la uzura ei mult mai devreme.

 

Uneori, anumite componente ale pompei de ulei se uzează și au nevoie de înlocuire, precum supapa de limitare a presiunii. Spre exemplu, poți avea nevoie de o nouă valvă pompă ulei Range Rover, pentru a regla presiunea uleiului de motor și a menține funcționarea corectă a sistemului de ungere.

 

 

La câți kilometri se schimbă pompa de ulei?

 

Schimbarea pompei de ulei se realizează la 180.000 – 250.000 de kilometri, în funcție de atenția cu care îți îngrijești mașina. Deși schimbarea acesteia nu este complicată, este recomandat să mergi la un service auto, dedicat mărcii tale.

 

Tehnicienii auto o vor schimba corect, acordând atenție și altor componente auto, ce necesită evaluare.

 

La Land Atelier – service Land Rover Brașov, diagnosticăm și reparăm orice model de Land Rover, Range Rover și Jaguar, cu garanție pentru fiecare manoperă realizată.

 

 

Cum să prelungești durata de viață a pompei de ulei?

 

Pentru a prelungi durata de viață a unei pompe de ulei, ai grijă de mașina ta. Respectă programul reviziilor auto, schimbă cu regularitate uleiul de motor și filtrele de ulei, folosește ulei de calitate și fii atent la orice semn, care poate indica o defecțiune.

 

Uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000-15.000 de kilometri. Verifică periodic uleiul, pentru a afla care este nivelul și calitatea lui. Uneori, uleiul își poate modifica culoarea, iar în această situație, trebuie schimbat, pentru că nu își mai poate îndeplini corect rolul de lubrifiere.

 

Pompa de ulei nu se defectează rapid, mai ales dacă schimbi la timp uleiul de motor și filtrele de ulei. Respectă intervalele de revizie recomandate de producător și prelungește longevitatea mașinii tale.

Blog
ARTICOLE SIMILARE
Contacteaza LandAtelier