Range Rover Sport second hand – Atenție la aceste lucruri

De la lansarea sa în 2006, Range Rover Sport a devenit unul dintre cele mai de succes modele Land Rover. A fost cel mai bun produs și cel mai fiabil produs de companie și au rezistat bine cu trecerea timpului. Odată cu introducerea unui nou stil de caroserie în 2014, aceste modele originale au scăzut la preț, până la punctul în care exemple foarte frumoase sunt disponibile chiar și sub 10.000 EURO.

Ca mașină second hand, un Range Rover Sport 2006-2013 bine întreținut este probabil cel mai fiabil Land Rover pe care îl puteți găsi. Acestea fiind spuse, nu este fără probleme. Întreținerea defectuoasă este întotdeauna o preocupare, iar un procent mare din aceste vehicule au fost închiriate când erau noi. Din experiența noastră, vehiculele închiriate sunt mai puțin probabil să primească îngrijire adecvată decât vehiculele private. Acestea tind să primească ceva mai puțin decât le cere programul de service al producătorului. SUV-urile care depășesc 50.000 de Km cu îngrijire de bază sunt mult mai expuse riscului de defecțiuni majore sau “deces prematur”.

Range Rover Sport vine în două versiuni – standard (cu opțiune de echipare HSE) și supraalimentat (standard de echipare de nivel superior). Fiabilitatea celor două versiuni este aproximativ aceeași, dar costurile de întreținere pentru mașinile supercharged sunt mai mari. Frânele sunt dublu față de prețul standard. Anvelopele (20 inch în majoritatea cazurilor) sunt ceva mai mult. Iar suv-urile supraalimentate consumă mai repede frânele, anvelopele și combustibilul.

Dacă conduceți un camion standard și un camion supraalimentat în mod identic, acestea vor afișa aproximativ același consum de combustibil. SUV-urile 2006-2009 au originalul Jaguar/Land Rover DOHC V8; SUV-urile din 2010 și mai noi au motorul îmbunătățit, cu mult mai multă putere. Exteriorul, instrumentele de bord și interioarele au fost de asemenea modificate după 2010.

Mașinile din 2006-2009 sunt practic identice, la fel ca și modelele 2010-2012.

Mașinile livrate după 2010 și mai noi au un motor mărit cu injecție directă de benzină Bosch. Sistemul GDI a fost problematic în alte linii de mașini (cum ar fi BMW), dar implementarea Land Rover a fost destul de fiabilă. Cel mai mare risc la motor în aceste SUV-uri a fost cauzat de schimbul de ulei. Land Rover a extins intervalele de schimbare a uleiului la aceste vehicule la 10 și apoi la 15 mii de km, necesitând în același timp un ulei sintetic costisitor, marca Land Rover (Castrol rebranduit). Motoarele aveau probleme la depășirea limitelor de schimbare a uleiului, și la înlocuirea cu un ulei de calitate inferioară. În plus, conducerea în oraș ar putea face ca uleiul să se deterioreze înainte de vreme. Toate aceste lucruri duc la defecte costisitoare ale motorului și fac programările la service pentru revizie Range Rover la intervalele recomandate foarte importante.

Modelele Range Rover Sport trebuie întreținute de dealer sau de un service autorizat Land Rover și ar trebui să căutați întotdeauna o mașină cu înregistrări de service. Nu există o modalitate ușoară de a verifica starea serviciului altfel. Accesul la o bujie pentru o evaluare era o muncă de 2 minute pe primul Range Rover. Acum este o sarcină de o oră în plus. Lichidul de transmisie nu poate fi verificat cu o joja pe aceste mașini. Pentru a-l întreține, înlocuiți vasul/filtrul integrat și umpleți cu lichid proaspăt pe dedesubt. Verificarea compresiei motorului se face prin dezasamblarea primei bujii. Se folosește un compresmetru prin conectarea acestuia la orificiul bujiei. Un al doilea mecanic asistă prin învârtirea vibrochenului. Se învârte de aproximativ 7 ori (rotatii) ale arborelui cotit, ghidați-vă dupa valoarea indicată de manometru. Se procedează la fel pentru toate pistoanele. Printre problemele comune aici se numără și ruperea vibrochenului. De aceea este bine sa fie inspectat cu atenție și, dacă este nevoie, să fie înlocuit cu un vibrochen Range Rover original.

Dacă cumpărați un SUV cu 50k Km pe bord și nu există nicio înregistrare a serviciilor recente de fluide sub mașină, vă sfătuim să le faceți pe toate imediat, doar pentru a fi în siguranță. Range Roverele mai noi necesită ulei sintetic special și vă îndemnăm să urmați recomandarea lor cu privire la ulei și calitate. SUV-urile mai noi au trecut la un interval extins de schimbare a uleiului și este neapărat bine. Vă recomandăm un interval mai conservator de 7.500 de mile ca interval de schimbare a uleiului și ulei sintetic în toți anii de sport. Pentru modelele mai vechi se folosește Mobil 1 0W40. Modelele Range Rover Sport mai noi folosesc uleiul Castrol specific Land Rover.

De asemenea, recomandăm schimbarea uleiului la diferențial față și diferential spate și a uleiului pentru cutia de transfer. Lichidul Land Rover este folosit în toate trei. Vă sugerăm un interval de schimbare de 4 ani sau 60000 de Km.

Dacă vehiculul a fost condus doar în oraș, nu fiți surprinși dacă plăcuțele și discurile de frână sunt uzate la 25.000 de Km. Este normal. Anvelopele sunt adesea uzate și la aproximativ acel kilometraj, deși unele anvelope (de exemplu Michelin) s-au dovedit a fi mai rezistente.

Toate aceste SUV-uri au suspensie pneumatică, care este în general fiabilă. Compresoarele tind să se uzeze aproape de 150.000 de KM și costa puțin peste 1500 de lei, bucata. Amortizoarele pot prezenta scurgeri și acest lucru va uza compresoarele mai repede. Senzorii și supapele sunt în general robuste.

Acordați atenție oricăror martori aprinși în bord.

Alte lucruri de urmărit:

  • Vă sugerăm o scanare a tuturor sistemelor electronice cu un sistem de testare original. Aceste vehicule au multe computere (cum ar fi climatizarea și securitatea) care nu comunică cu scanerele OBD generice și vă pot avertiza cu privire la probleme semnificative.
  • Solicitați celui mai apropiat dealer să verifice VIN-ul pentru rechemarile deschise și starea garanției. Verificarea rechemarilor la service este o idee bună, dar garanția nu este atât de evidentă. Dacă o mașină este inundată, este posibil să nu aibă acest lucru în istoric, dar Land Rover ar fi anunțat dacă a fost implicată compania de asigurari și vor anula garanția. Un statut de garanție anulat ar însemna că trebuie să fugiți de aceasta masina.
  • Senzorii de monitorizare a presiunii în anvelope au o durată de viață de aproximativ 8 ani, așa că ar trebui să vă așteptați să îi înlocuiți curând sau chiar acum pe modelele mai vechi.
  • Defectarea alternatorului este obișnuită, mai ales când bateriile sunt lăsate să îmbătrânească și să suprasoliciteze sistemul.
  • Verificați sistemul de răcire de eventuale scurgeri, nivel și lichid corect (de culoare portocalie.) Pompele de apă și rezervoarele de expansiune sunt două zone comune de scurgeri. Lichidul neoriginal este un semnal de alarmă.
  • Rulmenții roților sunt mai slabi decât ați spera la aceste mașini. Defectarea înainte de 100.000 de Km este foarte comună.
  • Frâna de parcare electrică a fost problematică la mașinile mai vechi. Mecanismul se poate coroda și bloca, ceea ce înseamnă o reparație costisitoare și poate distruge și frâna de parcare și discurile de frână.
  • Dacă vehiculul se află într-o zonă în care se presară cu sare drumurile, coroziunea șasiului drumurilor poate fi o problemă. Conductele de frână și de combustibil tind să ruginească înaintea cadrului.
  • Bieletele inferioare se uzează de obicei între 60-90k Km. Primul lucru care trebuie luat sunt bucșele, dar articulațiile se defectează adesea cu 30.000 de Km mai târziu. Unele magazine fac bucșe doar ca o economie de costuri, dar întregul braț va fi necesar când articulația sferică se uzează. De cele mai multe ori recomandăm schimbarea brațelor cu totul din acest motiv.
  • Barele stabilizatoare sunt o problemă la aceste vehicule. Barele se uzează acolo unde trec prin bucșele șasiului și dezvoltă o vibrație puternică. Înlocuirea este destul de grea, deoarece masina trebuie ridicată de pe cadru.

Range Rover Sport a devenit rapid cel mai de succes model Land Rover. Range Rover-ul Full Size (L322) este mai mare, dar și semnificativ mai scump. Iar modelul Sport are avantajul de a fi un design mai nou și ceva mai agil.

Acum observăm multe masini Range Rover Sport în atelierul nostru de service auto cu peste 200.000 de Km pe bord și fără defecțiuni majore. Este nevoie de o întreținere bună pentru a ajunge la acel punct, dar Range Rover-urile de care ne-am îngrijit până la acel kilometraj par să mai aibă multă viață în ele.

Sistemul Terrain Response și-a făcut debutul la aceste modele și oferă o tracțiune impresionantă în off-road și pe drumuri proaste. Nu am observat probleme semnificative de service cu răspunsul la teren; într-adevăr, majoritatea gadgeturilor de pe aceste SUV-uri s-au dovedit a fi fără probleme.

Blog
ARTICOLE SIMILARE
Contacteaza LandAtelier